Projekty dějepisné i zeměpisné

Během lyžařského výcviku probíhala ve škole výuka v trochu jiném režimu. V učivu jsme pochopitelně dál postupovat nemohli, vzniklý prostor jsme tedy využili k realizaci projektů, na které nám v běžném školním roce nezbývá čas.

Osmáci vypracovali výukovou mapu památek z období klasicismu a romantismu. Deváťáci si rozšířili rozhled filmovou projekcí a následně zpracovávali osudy významných protinacistických bojovníků. Žáci 6. a 7. třídy vyrazili do terénu a následně spolupracovali na tvorbě autorských map z prošlé trasy. Se šesťáky jsme se ještě pustili do projektu s mezipředmětovým přesahem – tvorba mapy starověkých říší zpracovaná jako edukativní lapbook.

Netradiční formy výuky jsou časově náročnější, a proto některé projekty jsou stále ve fázi dokončování. Zároveň kladou na žáky trochu jiné požadavky, než obvyklé způsoby výuky. Vyžadují po dětech schopnost vzájemné domluvy, zodpovědnost vůči spolužákům, rozfázování a koordinace dílčích činností a další.